Een overtuigende, professionele offerte is goud waard voor jouw bedrijf. Maakte je een goede indruk tijdens een eerste contactmoment? Dan trek je met een goed uitgewerkt voorstel potentiële klanten vaak over de streep. Maar hoe maak je een offerte? Wat zijn de voordelen van online offertes? En wat doe je na het bespreken van zo’n prijsvoorstel?
Lees meer:
Waarom werken met online offertes?
Een goede offerte maken: 5 tips
Hoe je offertes blijven opvolgen?
Hoe is een offerte opgebouwd?
Een offerte weerspiegelt jouw expertise, professionaliteit en ervaring als vakbedrijf. Om een goede eerste indruk te maken op mogelijke klanten, zorg je er dus het best voor dat je voorstel zo volledig mogelijk is. Welke elementen mogen zeker niet ontbreken bij het opstellen van een offerte? De belangrijkste punten op een rij:
- Jouw bedrijfsgegevens en de gegevens van de klant
- Datum van de offerte en een offertenummer voor verdere opvolging
- Helder overzicht en uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden
- Transparant schema van alle kostenposten + totaalprijs voor het project
- Planning van de werkzaamheden met geschatte begin- en einddatum
- Algemene voorwaarden van de offerte (of verwijzing ernaar)
BELANGRIJK: gaat veel van je tijd naar klanten vinden en offertes opstellen? Solvari kan een groot deel van je administratieve rompslomp verlichten door voor jou op zoek te gaan naar nieuwe klussen in je buurt. Zo moet je die potentiële klanten enkel nog overtuigen met een goede offerte.
Meld je nu gratis aan bij Solvari!