Efficiënt klanten vinden? 5 tips op een rij!

Uiteraard ben je als bouwbedrijf overtuigd van jouw vakkennis. Maar je hebt natuurlijk ook projecten in je agenda nodig om die expertise te bewijzen. En dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe kan je gericht nieuwe klanten zoeken én vinden? We geven je graag 5 concrete tips mee!

Lees meer:

1. Koop een vast aantal leads per maand

2. Verhoog je online zichtbaarheid

3. Betaal voor online advertenties

4. Investeer in opvolgmails

5. Zorg voor mond-tot-mond reclame

CONCLUSIE: hoe kan ik het meest efficiënt klanten vinden?

  

 

1. Koop een vast aantal leads per maand

Je hoeft nieuwe klussen niet noodzakelijk zelf te zoeken. Het is ook perfect mogelijk om potentiële opdrachten simpelweg aangereikt te krijgen. Dat kan door samen te werken met een leadgeneratie-platform zoals Solvari. Op basis van jouw specialisatie, werkgebied, … levert zo’n bedrijf jou dan een bepaald aantal leads per week of maand. Het enige wat je zelf nog moet doen? De offerte opmaken en de deal sluiten!

 

 

Voordelen

 Serieuze opdrachten van potentiële klanten

 Een goed gevulde agenda het hele jaar door

 Minder tijd verspillen aan marketing en administratie

 Eigen account manager voor je vakbedrijf

 

Nadelen

 Variërende prijzen o.b.v. vraag-aanbod

 Een lead is nog geen klant

 

BELANGRIJK: bij Solvari kan je kiezen voor een formule op maat: van zelf je klussen uitkiezen tot automatische campagnes. Zo profiteer je van de scherpste leadprijzen en de beste leadkwaliteit.  

Ja, ik wil meer leren over Solvari!

2. Verhoog je online zichtbaarheid

Klanten vinden? Dat gebeurt online. Maar wat als iemand de naam van jouw vakbedrijf intikt in Google en niets aantreft? Dan kan je moeilijk een relatie met potentiële klanten opbouwen en hun vertrouwen winnen. Je online zichtbaarheid verhogen, kan op verschillende manieren: een eigen website, een account op Facebook, Instagram en LinkedIn, een eigen YouTube-kanaal, … Met kwalitatieve content die slim inspeelt op de problemen van je doelgroep kan je gegarandeerd meer klanten werven.

 

Voordelen

 Effect op lange termijn

 Belangrijk voor een goed imago

 

Nadelen

 Vergt de nodige tijd & expertise

 Goede opvolging is belangrijk

 

TIP: wist je dat je bij Solvari ook een eigen online bedrijfsprofiel krijgt? Naast je contactgegevens kan je daar ook foto’s, reviews en andere informatie plaatsen. Ook deze pagina kunnen mensen vinden in Google en is dus een perfect online visitekaartje. Benieuwd naar de mogelijkheden? Meld je dan aan!

Ga naar het aanmeldformulier

3. Betaal voor online advertenties

Een goede online zichtbaarheid is altijd een slim idee. Maar wil je alles in een stroomversnelling brengen en in kortere tijd veel klanten werven? Dan zijn online advertenties zeker het overwegen waard. De bekendste zijn advertenties in de Google zoekresultaten of op sociale media (bv. Facebook Ads).

 

Voordelen

 Snelle en directe resultaten

 Campagnes specifiek voor jouw bedrijf & specialiteit

 Mogelijk om te testen wat wel of niet werkt

 

Nadelen

 Grote investering

 Enkel aanvulling op andere marketingtechnieken

 Vergt een professionele website, social media, ...

 

 

4. Investeer in opvolgmails

Heb je al even niks meer gehoord van die potentiële klant waar je onlangs over de vloer was? Stuur die dan een kort mailtje om te vragen of hij nog geïnteresseerd is of niet. Maar ook klanten blijven opvolgen nadat de werken zijn uitgevoerd is erg doeltreffend. Hou deze klantencontacten warm via mail. Denk aan opvolgmails over onderhoud of gewoon inspiratiemails. Beide doen wonderen om top of mind te blijven.

 

Voordelen

 Geen dure software programma's nodig

 Inzichten uit de statistieken van je mails

 Een sterke band met je doelgroep

 

Nadelen

 Veel administratie, tijdsintensief

 Kwestie van trial & error

5. Zorg voor mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mondreclame is sinds jaar en dag de meest doeltreffende vorm van marketing. Tevreden klanten zijn dan ook je beste ambassadeurs. Ook deze vorm van gratis reclame speelt zich tegenwoordig online af. Vraag blije klanten om een Google review te schrijven of een aanbeveling op een ander beoordelingsplatform.

Potentiële klanten lezen zulke reviews en krijgen zo meer vertrouwen in je bedrijf. Heb je iemand een aanbod gedaan? Dan kunnen positieve recensies het extra duwtje in de rug zijn om je offerte te tekenen.

 

Voordelen

 Kost helemaal niks

 Werkt erg doeltreffend

 Neemt geen tijd in beslag

 

Nadelen

 Geen garantie dat de klanten reviews schrijven

 Reviews kunnen ook negatief zijn

 

CONCLUSIE: hoe kan ik het meest efficiënt klanten vinden?

Wil je meer klanten aantrekken? Daarvoor bestaat jammer genoeg geen kant-en-klare oplossing. Door verschillende marketingactiviteiten te combineren, kom je tot het beste resultaat. Het is bv. belangrijk om je online zichtbaarheid te verhogen, maar voor betere resultaten op korte termijn kan je ook betalen voor online advertenties, opvolgmails sturen naar potentiële klanten, …

Klinkt dit als heel veel werk waarvoor jij niet de tijd hebt? Of wil je je simpelweg kunnen focussen op je vakwerk zonder administratieve rompslomp? Dan werk je beter samen met een leadgeneratie-platform. Zo kies je zelf je nieuwe opdrachten en ben je het hele jaar zeker van een goedgevulde agenda. Solvari is het grootste (ver)bouwplatform van de Benelux en biedt je de scherpste leadprijzen tegen de beste kwaliteit!

Ja, ik wil meer klanten vinden met minder moeite!

Eerder bekeken pagina's