“Iedereen doet het, dus het zal wel deugen”

Orin
Orin Koeteeuw
donderdag 06 oktober 2016, Geschatte leestijd 1min

Goesting om deze week op restaurant te gaan, maar u heeft nog geen idee waar? Waarschijnlijk vraagt u bekenden om hulp. En grote kans dat u zult gaan eten op de plek die zij aanraden. Waarom? Door betrouwbare ervaringen en beoordelingen. Mensen willen onzekerheid vermijden, dus ze zoeken naar zekerheid. Beoordelingen helpen daaraan mee, omdat die de keuze vergemakkelijken.

Tijd voor een weetje. Wist u dat 71% van de klanten eerst beoordelingen zoekt vooraleer zij offertes aanvragen voor hun klus? Klanten vinden dat een bedrijf minstens 20 beoordelingen moet hebben om een realistisch beeld te krijgen. En dat is niet zo gek. U hoort ook liever de ervaringen van meerdere mensen als u voor een keuze staat.

Grijp alle kansen!

Bij Solvari worden alle bedrijfspagina’s bij elkaar meer dan 10.000 keer per maand bekeken. Het kan zijn dat uw bedrijf nieuwe klanten misloopt, puur en alleen omdat uw bedrijfspagina geen beoordelingen heeft. Heeft uw bedrijf die beoordelingen wel, dan wekt dat een pak meer vertrouwen op bij de klant. Ze zullen daardoor eerder geneigd zijn om voor u te kiezen. Daar hebben we een mooi praktijkvoorbeeld van.

De kracht van beoordelingen

Accountmanager Frank kreeg pas geleden een goed bericht van Grimbergen Isolatietechniek. De klant koos voor hen, ondanks dat de offerte € 100,- duurder was. Hoe dat kon? Wel, de klant had de positieve beoordelingen gelezen op Solvari. Die hebben hem overtuigd om Grimbergen Isolatietechniek te verkiezen boven al de rest. Het bewijst dat beoordelingen helpen, omdat ze de klant zekerheid bieden. En dat is niet in geld uit te drukken.

Laat uw klanten dus weten dat ze de juiste keuze maken door beoordelingen te verzamelen op uw bedrijfspagina. U hoeft dan zelf niet uit te leggen dat uw bedrijf de beste is, want dat doen de beoordelingen voor u.

Doet u al mee aan de complimentenactie?

Heeft u uw klanten al uitgenodigd om een beoordeling achter te laten? Wel doen, hoor! Dan doet u ook nog eens mee aan de complimentenactie. En dat is zeker de moeite waard, omdat u dan een leuk cadeautje van ons krijgt. Weet u niet hoe u uw klanten uit moet nodigen om een beoordeling te schrijven? We hebben een document verzorgd waarin we u dat precies uitleggen.

Gerelateerde artikelen