Service

Service
Calvin Sleurink

Begin oktober 2017 ben ik van start gegaan bij Solvari als stagiair junior accountmanager. Tijdens deze leerzame stageperiode ben ik erachter gekomen dat ik hier echt op mijn plek zit. Alle collega’s hebben mij geholpen met mijn opdrachten en werkzaamheden gedurende de stageperiode. Nadat ik kenbaar heb gemaakt dat ik graag bij Solvari wil blijven, hebben zij mij een contract aangeboden. Door alle input van collega’s heb je echt het gevoel alsof je flink kan groeien binnen je vakgebied. Ik ben zeer tevreden over Solvari en hoop mijzelf nog verder te ontwikkelen.

Calvin Sleurink over werken bij Solvari - Accountmanager

Wil een consument (lead) offertes vergelijken? Hij of zij vult dan een kort formulier in op één van de ruim 300 Solvari-websites. Vervolgens komt de lead binnen in ons systeem en dan is het serviceteam aan zet. Dit team controleert de aanvraag: woont de lead wel in een koophuis? Wil hij echt offertes vergelijken? Is de aanvraag duidelijk genoeg voor de klanten (bedrijven) van Solvari om de consument verder te helpen? Als alles goed is, stuurt het serviceteam de lead door naar maximaal 5 (ver)bouwbedrijven die aangegeven hebben dergelijke aanvragen te willen ontvangen. Is er iets onduidelijk, dan belt het serviceteam op om de aanvraag helder te krijgen. Zo zorgen wij ervoor dat onze klanten krijgen waar ze om vragen: leads uit hun werkgebied die geïnteresseerd zijn in een offerte voor hun specialiteit(en).

Het serviceteam is steengoed in doorvragen, upsellen, cross-sellen en, ja, je raadt het niet, het verlenen van service. Door bij de lead door te vragen én extra hulp te bieden, genereren we extra omzet. Denk bijvoorbeeld aan isolatie. Als iemand aangeeft het huis te willen isoleren, bellen wij om te vragen of ze niet meerdere isolatiemethoden willen vergelijken. Misschien kan de lead wel veel meer besparen! En als de lead dan toch wil verduurzamen: "Wil je niet ook een offerte voor zonnepanelen?"